Τα φετινά θεατρικά μέτωπα που έχει ανοίξει ο Νικορέστης Χανιωτάκης είναι πολλά. Μετά από την καλοκαιρινή περιοδεία της «Μήδειας» (η παράσταση θα συνεχιστεί στο Εμπορικόν) κι ενώ η «Γυναίκα με τα μαύρα» και οι «Μάγισσες του Σάλεμ» βρίσκονται προ των πυλών, ο πολυπράγμων σκηνοθέτης επιστρέφει με δύο από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις του. Ο λόγος για τον «Καλό Άνθρωπο του Σετσουάν» και την «Γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;» που παρουσιάζονται για τρίτη χρονιά στο Θέατρο Εμπορικόν και στο Θέατρο Αθηνών αντίστοιχα.
Κατά τη διάρκεια της εξορίας του στη Σκανδιναβία, ο Μπρεχτ έγραψε τον «Καλό Άνθρωπο του Σετσουάν» και αποτύπωσε το κοντράστ τρυφεράδας και σκληρότητας χαρακτήρων που έρχονται αντιμέτωποι με τις ακραίες εκδοχές τους. Ένας απ’ αυτούς είναι η Σεν Τε, η οποία δια στόματος Πέγκυς Τρικαλιώτη, συνοψίζει την βασική προβληματική του έργου: «Πως μπορείς να είσαι καλός όταν όλα γύρω σου είναι τόσο ακριβά;» Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου επιφορτίζεται να αναδείξει την επαναστατική ψυχή του έργου με τη μουσική του, η οποία παίζεται ζωντανά από έναν ωραίο θίασο με τους Πέγκυ Τρικαλιώτη, Ηρώ Μουκίου, Γεράσιμο Σκαφίδα, Κωνσταντίνο Ασπιώτη, Κώστα Κάππα, Μπέτυ Αποστόλου, Γιάννη Καλατζόπουλο, Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλο και Ηλέκτρα Σαρρή. Η ημερομηνία για την πρεμιέρα της παράστασης δεν έχει ακόμα οριστεί.
Ο «Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν», όπως και το σύνολο της μπρεχτικής δραματουργίας, άσκησε δριμεία κριτική στην ταξική κοινωνία. Παρόμοια κριτική, αλλά από άλλο μέτωπο, εξαπέλυσε και ο βραβευμένος με τρία Πούλιτζερ Έντουαρντ Άλμπι, απομυθοποιώντας την ιδανική all-american οικογένεια. Από το «Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ» μέχρι την ύστερη εργογραφία του κοίταξε πίσω από την μεσοαστική βιτρίνα, δίνοντας υλικό για ρεσιταλικές ερμηνείες. Ο Χανιωτάκης επαναδιατυπώνει την άβολη αλληγορία του έργου του «Η Γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;», επιστρατεύοντας το άρτιο κουαρτέτο των Νίκο Κουρή, Λουκία Μιχαλοπούλου, Γιάννη Δρακόπουλο και Μιχαήλ Ταμπακάκη. Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για τις 7/10.