Στις 20 Ιουνίου στην πλατεία Νερού, στο πλαίσιο του Release Athens Festival, θα βρεθούν οι Smile, οι Pulp και οι πρωτοπόροι του κιθαριστικού shoegaze, οι Ride, σε μια ιστορική συναυλιακή μέρα. Θα έχουν προηγηθεί στις 9 Ιουνίου το νεο-punk νεύρο των Offspring και το ανεξάρτητο rock των Subways.
Ολα δείχνουν ότι η 20ή Ιουνίου θα είναι μια συναυλιακή μέρα που θα μνημονεύουμε για χρόνια, καθώς τη σκηνή της πλατείας Νερού θα μοιραστούν μεγάλα ονόματα. Η προσμονή είναι μεγάλη για τους Smile, το συγκρότημα που έχει καταφέρει με μόλις δύο άλμπουμ μέχρι σήμερα να φτιάξει έναν μουσικό κόσμο που μοιάζει να είναι βγαλμένος από τα κορυφαία δείγματα της βρετανικής ψυχεδέλειας και του art rock, ενώ προσφέρει στον ακροατή ξεκάθαρα τραγούδια, με ευδιάκριτα περιγράμματα, ευφορικές κιθάρες και καλοσχηματισμένα ρεφρέν. Ο Τομ Γιορκ και ο Τζόνι Γκρίνγουντ απομακρύνονται υπεύθυνα από τον ήχο των Radiohead και προσφέρουν τραγούδια που μοιάζουν με πολύτιμο μουσικό καταφύγιο. Η μουσική τους είναι πλούσια, χορταστική και κουβαλάει μια στάμπα περήφανης βρετανικότητας. Τα πιο ψυχεδελικά τους τραγούδια αντλούν από την παράδοση των Beatles και τιμούν την ιερή αξία της μελωδίας, ενώ ο Γιορκ τραγουδάει με μια ψυχραιμία και μια συγκρατημένη ευγένεια, χωρίς περιττή δραματικότητα και χωρίς την ανάγκη να θρέψει τη δημόσια εικόνα τού εκκεντρικά ιδιοφυούς μουσικού (μια παγίδα στην οποία έχει πέσει στο παρελθόν) που έχουν φτιάξει γι’ αυτόν ο μουσικός Τύπος και οι πιο φανατικοί οπαδοί του.
Η επιστροφή του Τζάρβις Κόκερ
Την Πέμπτη 20 Ιουνίου στη σκηνή θα εμφανιστούν και οι Pulp, μία από τις μεγάλες αγγλικές δόξες που επιβίωσε αξιοπρεπώς του κακού χαμού της Britpop στη δεκαετία του 1990 και επανήλθε έπειτα από αποχή πολλών ετών. Έχουν περάσει πολλά χρόνια από την τελευταία εμφάνιση του γκρουπ στη χώρα μας και περιμένουμε με αγωνία τον χαρισματικό μπροστάρη τους, τον Τζάρβις Κόκερ, να παρασυρθεί από τις ηλεκτρικές εξάρσεις της μπάντας και να μας θυμίσει τη σκοτεινή θεατρικότητα που διαθέτει επί σκηνής σε μια εμφάνιση που αναμένεται να αποτελέσει αποθέωση της υγιούς νοσταλγίας. Η δισκογραφία των Pulp διαθέτει τραγούδια υψηλής εκφραστικότητας, με στίχους που κουβαλάνε τεράστια δράματα, τα οποία δεν αφήνουν περιθώρια για συναισθηματικές αντιστάσεις. Τραγούδια όπως τα «Common people», «Something changed», «Razzmatazz», «Do you remember the first time?» και «Death II» όσα χρόνια και να περάσουν θα παραμένουν χυμώδη, αστερολουσμένα και θα επικοινωνούν εξωστρεφή πάθη.
Βέβαια, οι μυημένοι στο βρετανικό rock περιμένουν την εμφάνιση των Ride. Πρόκειται για ένα συγκρότημα που πρωτοστάτησε στο εναλλακτικό ρεύμα του shoegaze, το οποίο όμως βασιζόταν στις ψυχεδελικές κιθάρες της δεκαετίας του ’60 και στον καταιγιστικό ηλεκτρισμό που υπνώτιζε τον ακροατή που έψαχνε για αυθεντικό πειραματισμό και όχι στην πλαδαρή και ασπόνδυλη χασμωδία που επικοινωνούσαν πολλά από τα ονόματα που τους αντέγραψαν. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και τους post punk ρυθμούς των Tramhaus, που θα ανοίξουν τη μέρα, τότε θα πρέπει να μιλάμε για μια συνολική εμπειρία που θα συζητιέται για χρόνια από όσους τη βιώσουν.
Οι punk κιθάρες
Λίγες μέρες νωρίτερα, στις 9 Ιουνίου, οι Offspring θα βρεθούν στη σκηνή του Release Athens έχοντας αυτή τη φορά έναν καλό λόγο να επισκεφτούν τη χώρα μας: συμπληρώνονται τριάντα χρόνια από τον δίσκο που τους καθιέρωσε, το μοσχοπουλημένο «Smash». Το 1994 δεν ήταν πολλοί οι έφηβοι που δεν μουρμούριζαν νυχθημερόν τραγούδια όπως το «Come out and play» και το «Self esteem». Ήταν η εποχή που το πρώιμο punk των Ramones θα αναβίωνε προσωρινά σε μια πιο mainstream εκδοχή από καλιφορνέζικα συγκροτήματα όπως οι Offspring, οι Green Day και οι Rancid, των οποίων η εμπορική απήχηση ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Το κοινό θα έχουν ζεστάνει νωρίτερα οι Subways, ένα συγκρότημα που όλοι γνωρίσαμε με τη σέξι rock‘n’roll αύρα του «Rock & roll queen». Έπειτα από είκοσι χρόνια ύπαρξης και θριαμβευτικής εισβολής στο mainstream, οι Subways έχουν στο ενεργητικό τους μερικά λαμπερά άλμπουμ και αποτελούν ιδανικό παράδειγμα για το πώς το εναλλακτικό rock μπορεί να κατακτήσει με το σπαθί του τη φεστιβαλική αρένα, καθώς οργώνουν τα γήπεδα και τις αλάνες της Δύσης. Οι Subways με τα γαλόνια της πολυεθνικής μπάντας ατενίζουν το ακροατήριό τους με μια αυτοπεποίθηση και μια αδιαμφισβήτητη ενέργεια που είναι εν πολλοίς δικαιολογημένες, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η σεξουαλική ενέργεια σπανίως αστοχεί στο rock. Το έδαφος θα έχουν στρώσει οι Καναδοί Danko Jones, ένα σχήμα που από το ξεκίνημά του διατράνωσε την πρόθεσή του να παίξει στην αρένα παρά στο μέσο κλαμπάκι των 100 ατόμων και το πέτυχε με έναν ήχο αρκούντως μαγνητικό.
Αφήστε μια απάντηση