Αν και έχουμε αρκετό δρόμο ακόμη μέχρι την ανακοίνωσή τους στις 22 Ιανουαρίου, κάποια από τα φαβορί είναι εδώ ήδη από τον Μάιο, όταν ολοκληρώθηκε και το Φεστιβάλ των Καννών, που και αυτό «προβλέπει» συχνά τον νικητή του κορυφαίου βραβείου (βλέπε «Παράσιτα» ή «Anora»).
Φέτος, όμως, το μεγάλο φαβορί δεν διαγωνίστηκε στα μεγάλα φεστιβάλ του φθινοπώρου. Αντιθέτως, μπήκε στη μάχη από νωρίς και κατευθείαν σε άμεση επαφή με τους θεατές, στις αίθουσες. Μιλάμε, φυσικά, για το «Μια μάχη μετά την άλλη», του Πολ Τόμας Αντερσον, την αριστουργηματική ταινία του Αμερικανού δημιουργού που κερδίζει εύκολα τους θεατές στις αίθουσες, ενώ οι κριτικές που αποσπά αγγίζουν το άριστα.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του ξένου Τύπου, η ταινία του Αντερσον κυνηγά ένα μεγάλο ρεκόρ, καθώς οι προβλέψεις τη θέλουν να αποσπά 14 υποψηφιότητες για Οσκαρ στην επερχόμενη τελετή στις 15 Μαρτίου. Αν συμβεί αυτό, το «Μια μάχη μετά την άλλη» θα μπει στο ολιγομελές κλαμπ των ταινιών με 14 υποψηφιότητες, που αποτελείται από το «Ολα για την Εύα», του Τζόζεφ Μάνκιεβιτς, τον «Τιτανικό», του Τζέιμς Κάμερον, και το «La La Land», του Ντάμιεν Σαζέλ. Οι δύο πρώτες κέρδισαν και το Οσκαρ καλύτερης ταινίας, ενώ η τρίτη το έχασε από το «Moonlight», του Μπάρι Τζένκινς, σε εκείνη την αξέχαστη χαοτική κατάσταση που προκάλεσε το λάθος της Φέι Ντάναγουεϊ και του Γουόρεν Μπίτι.

Γυρνώντας στο «Μια μάχη μετά την άλλη», που μέχρι τώρα έχει εισπράξεις σε όλο τον κόσμο 66.000.000 δολάρια και στη χώρα μας έχει ξεπεράσει τις 40.000 εισιτήρια, οι προβλέψεις το θέλουν να τα πηγαίνει περίφημα στις υποψηφιότητες των Οσκαρ τόσο στις «μεγάλες» όσο και στις τεχνικές. Σαφώς αναμένεται να διεκδικήσει το Οσκαρ καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και δισκευασμένου σεναρίου, ενώ στις ερμηνείες αναμένεται να δούμε υποψηφιότητες για τον Λεονάρντο ντι Κάπριο, τους Σον Πεν και Μπενίσιο ντελ Τόρο στις β’ ανδρικές ερμηνείες και την Τσέις Ινφίνιτι στην α’ ή τη β’ γυναικεία ερμηνεία. Από εκεί και μετά, το «Μια μάχη μετά την άλλη» αναμένεται να διεκδικήσει Οσκαρ για το καίριο μοντάζ του Αντι Γιούργκενσεν, την αλά 70’s φωτογραφία του Μάικλ Μπάουμαν, τον ήχο του Κρις Σκαραμπόσιο και ασφαλώς τη μουσική του Τζόνι Γκρίνγουντ, του κιθαρίστα των Radiohead, που συνεργάζεται στενά με τον Πολ Τόμας Αντερσον. Η ταινία αναμένεται επίσης να διεκδικήσει και το καινούργιο Οσκαρ που θεσμοθετήθηκε πρόσφατα για το σύνολο του καστ -και δικαίως-, καθώς επίσης πολύ καλές ερμηνείες υπογράφουν και οι άλλες δύο γυναίκες της ταινίας, η Ρετζίνα Χολ και η «εκρηκτική» Τεγιάνα Τέιλορ. Αν υπήρχε και Οσκαρ για το locationscouting, για τις απίθανες τοποθεσίες όπου γυρίστηκε η ταινία, μόνο και μόνο για την τελική καταδίωξη θα το έπαιρνε χωρίς αντίπαλο.
Όσκαρ: Οι άλλοι διεκδικητές
Τα δημοσιεύματα υποστηρίζουν επίσης ότι το «Wicked: For Good» θα αποσπάσει 12 υποψηφιότητες, το σαιξπηρικό «Hamnet», της Κλόι Zάο, θα τιμηθεί με 11 υποψηφιότητες, με την πρωταγωνίστρια, Τζέσι Μπάκλεϊ, να κερδίζει εύκολα μία από αυτές, όσες θα κερδίσει και το «Sinners», του Ράιαν Κούγκλερ. Πολύ καλές εντυπώσεις έχει αφήσει επίσης η «Συναισθηματική αξία», του Γιοακίμ Τρίερ, που τιμήθηκε με το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών και φέρεται να διεκδικεί έξι υποψηφιότητες για Οσκαρ. Οσο για τον φετινό Χρυσό Φοίνικα των Καννών, το «Ενα απλό ατύχημα», του Τζαφάρ Παναχί, όλα δείχνουν ότι θα διεκδικήσει το Οσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας εκπροσωπώντας τη Γαλλία και ασφαλώς όχι το Ιράν.
πηγή eleftherostypos.gr