Αρχική Θέατρο Ο Δημήτρης Καραντζάς… στο θέατρο Προσκήνιο

Ο Δημήτρης Καραντζάς… στο θέατρο Προσκήνιο

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Εδώ και αρκετά χρόνια είχαμε συνδέσει το όνομα του Γιάννη Μπέζου με τη θεατρική σκηνή της οδού Καπνοκοπτηρίου. Όπως μάθαμε, όμως, πριν μερικούς μήνες την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου Προσκήνιο αναλαμβάνει από τον Σεπτέμβριο ο Δημήτρης Καραντζάς. Πρόκειται για έναν από τους πιο ταλαντούχους σκηνοθέτες της νέας γενιάς, ο οποίος έχει συσπειρώσει μια εξαιρετική ομάδα ηθοποιών και καλλιτεχνών με τους οποίους μιλάει την ίδια γλώσσα και με κάποιους από αυτούς συνεργάζεται σταθερά εδώ και χρόνια. Όπως δήλωνε στο «α» τον Ιούλιο του 2019: «Ο ηθοποιός πρέπει να ταιριάζει πολύ με τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι τη διαδικασία μιας παράστασης».

Οι Λυδία Φωτοπούλου, Νίκος Χατζόπουλος, Ηρώ Μπέζου και Αινείας Τσαμάτης θα πρωταγωνιστήσουν στον «Θείο Βάνια» του Άντον Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.
Οι Λυδία Φωτοπούλου, Νίκος Χατζόπουλος, Ηρώ Μπέζου και Αινείας Τσαμάτης θα πρωταγωνιστήσουν στον «Θείο Βάνια» του Άντον Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.

Η νέα αρχή για το χώρο του Προσκηνίου συνέπεσε, ωστόσο, με μια κρίσιμη στιγμή στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου, στην οποία, όπως υπογραμμίζει ο Δημήτρης Καραντζάς «η ομάδα των συνεργατών μου κι εγώ νιώσαμε την ανάγκη να απαντήσουμε με δράση και πράξη». Η γόνιμη συνεργασία του με τις Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη στις «Νεφέλες» του Αριστοφάνη στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2019 και στις «Τρεις αδελφές» του Τσέχωφ που έκαναν πρεμιέρα μόλις τον Ιανουάριο στο θέατρο Βεάκη, οδήγησε στο επόμενο κοινό τους βήμα στο Προσκήνιο. Στόχος είναι η σκηνή αυτή να αναδειχθεί σε έναν τόπο έρευνας γύρω από τις παραστατικές τέχνες, ξεκινώντας με έναν σταθερό πυρήνα συνεργατών, ο οποίος θα εξελιχθεί με προσκλήσεις και σε άλλους καλλιτέχνες, θεματικά φεστιβάλ (γύρω από έναν συγγραφέα, μια εποχή, ένα θέμα ή έναν τρόπο θεάτρου) και εργαστήρια.

Δύο είναι οι βασικοί θεματικοί άξονες στους οποίους θα κινηθεί ο Δημήτρης Καραντζάς: η τραγωδία δωματίου και τα έργα κλασικού ρεπερτορίου χωρίς βέβαια να εξαιρείται η σύγχρονη ελληνική και ξένη δραματουργία. Στο πλαίσιο της πρώτης θεματικής ξεκινά την πορεία του το ανανεωμένο Προσκήνιο από τα μέσα Ιουλίου με τον «Οιδίποδα», όπου θα πρωταγωνιστήσουν οι Μιχάλης Σαράντης, Μαρία Κεχαγιόγλου και Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης. Μια παράσταση που προέκυψε ως ανάγκη μέσα στην καραντίνα και θα περιοδεύσει πανελλαδικά από 22/7. Τη χειμερινή σεζόν θα εγκαινιάσει ο «Ιππόλυτος» του Ευριπίδη τον Οκτώβριο, σε μια σύνθεση για 5 πρόσωπα -σε διασκευή της Θεοδώρας Καπράλου, σκηνικά της Μαρίας Πανουργιά, κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη, μουσική του Γιώργου Πούλιου και κίνηση του Τάσου Καραχάλιου- με τους Στεφανία Γουλιώτη, Αλεξία Καλτσίκη, Μιχάλη Σαράντη, Αναστάση Ροϊλό, Θεοδώρα Τζήμου και Αινεία Τσαμάτη. Ενώ τον Δεκέμβριο του 2020 αναμένουμε τον «Θείο Βάνια» του Τσέχωφ με τους Γιώργο Γάλλο, Χρήστο Λούλη, Ηρώ Μπέζου, Θεοδώρα Τζήμου, Αινεία Τσαμάτη, Λυδία Φωτοπούλου και Νίκο Χατζόπουλο στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τη μετάφραση υπογράφει η Χρύσα Προκοπάκη, τη μουσική ο Δημήτρης Καμαρωτός, ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι και πάλι της Μαρίας Πανουργιά και της Ιωάννας Τσάμη αντίστοιχα. Ο «Ιππόλυτος» και ο «Θείος Βάνιας» είναι προγραμματισμένο να παιχτούν από κοινού στην ανακαινισμένη σκηνή του Προσκηνίου μέχρι και τον Απρίλιο του 2021.

Στον «Ιππόλυτο» θα δούμε την Αλεξία Καλτσίκη και τον Μιχάλη Σαράντη, ο οποίος πρωταγωνιστεί και στον «Οιδίποδα» μαζί με τη Μαρία Κεχαγιόγλου και τον Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη.
Στον «Ιππόλυτο» θα δούμε την Αλεξία Καλτσίκη και τον Μιχάλη Σαράντη, ο οποίος πρωταγωνιστεί και στον «Οιδίποδα» μαζί με τη Μαρία Κεχαγιόγλου και τον Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη.

«Η τέχνη είναι ένα ζωτικό πεδίο που οφείλει να αφομοιώνει τις εκάστοτε κοινωνικές συνθήκες και να παραμένει πάντα ενεργό – όπως γινόταν ανά του αιώνες» σημειώνει ο Δημήτρης Καραντζάς συστήνοντας ακόμη μια δράση του νέου Προσκηνίου σε ψηφιακό επίπεδο. Ακολουθώντας το πνεύμα των καιρών, οι παραστάσεις που θα κάνουν πρεμιέρα τη νέα σεζόν θα είναι προσβάσιμες -έναντι εισιτηρίου- και διαδικτυακά σε ειδικά σκηνοθετημένη μορφή.